Niciodata nu am putut sa fiu superficiala. Aceasta stare lipsita de profunzime mi se pare de o falsitate de neconceput. Fiind un suflet profund si ratacitor, imi place sa traiesc cu intensitate fiecare moment, fiecare experienta, alunecand usor spre timpuri trecute, framantandu-ma scufundata in durerile lor. Ma infioara resemnarea, pasivitatea, indiferenta, gemetele si toate dramele consumate in umbra.
Nu vi s-a intamplat ca atunci cand “auziti” trecutul nostru, cand tot ceea ce a traiti si patimit acest neam se actualizeaza in voi insiva, sa se metamorfozeze intr-o muzica de lungimi monotone incastrata in melancolia melodiilor noastre populare? Nu va sfasie uneori in launtrul vostru toata seria de umilinte indurate si nu mocnesc in adancul vostru toate dorintele de razbunare acumulate pe parcursul a sute de ani de istorie?
Pentru a putea realiza sensul menirii noastre ca si cetateni ai acestei tari, viziunea lucida si amara a trecutului ei trebuie traita, in adevarata ei profunzime, pana la ultimele consecinte. Cel pentru care retrairea destinului nostru nu devine o raspantie si o tragedie in propria viata este condamnat unei existente mediocre a carei nulitate il plaseaza in banal si superficial. Nu poti sa spui ca iti iubesti cu adevarat tara daca nu esti chinuit pana la halucinatie de faptul ca noi, romanii, nu am facut pana acum decat sa asteptam sa ne faca istoria, sa fim dinamizati de un factor exterior fiintei noastre. Nu te poti considera nationalist daca nu esti framantat de aceasta limitare distructiva care impiedica un salt transfigurator. Romania nu poate fi iubita naiv, neproblematic, superficial, deoarece motivele pentru care aceasta ar putea fi pretuita nu sunt evidente multora dintre noi. Suntem prea sufocati de carentele si deifcientele sale pentru a putea valorifica putinul frumos pe care il are. Cati dintre cei care au incercat sa inteleaga sensul acestor goluri, al acelor discontinuitati si al caracteristicei labilitati a formei noastre de viata, nu au marturisit intreaga lor viata dispretul pentru forma romaneasca de existenta, o neincredere totala si un scepticism ironic?
A iubi Romania dupa ce ai disperat in intregimea ta din cauza destinului ei mi se pare mult mai solicitant si mai valoros decat a o iubi instinctual. Cine nu si-a sacrificat parte din sine acestei lupte consumatoare nu va putea spune ca a inteles pe deplin complexitatea acestei probleme si in consecinta nu va fi niciodata angrenat intr-un proces de schimbare.
Primul nostru pas istoric trebuie sa coincida cu o afirmatie de maturitate a spiritului. Tara noastra a putut vegeta secole intregi, dar acum nu mai are timp. Ori incepem sa pasim pe calea schimbarii, ori nimicul si anonimatul ne asteapta. Nu avem alta solutie decat sa explodam cu toata substanta noastra, intr-un efort de evolutie spirituala. Cu tot ceea ce individualizeaza esenta fiintei noastre, cu toate rezervele neconsumate ale unui neam, trebuie sa ne ridicam si sa conferim orizonturilor noastre contururile unei adevarate natiuni democratice sau cel putin sa evidentiem o dorinta de afirmare in acest sens.
Este vital ca misiunea noastra sa fie un act de infinita razbunare, daca vrem sa pedepsim somnul nostru istoric. Daca Romania nu aspira la un moment solemn, daca tot ce a trait aceasta tara intr-un trecut marcat de umilinte si un prezent caracterizat prin compromisuri nu se va razvrati din dorinta de afirmare si de incepere a unui proces de transformare launtrica, atunci totul este pierdut. “In umbra a trait, in umbra va muri!” (Cioran)


-ro.png)







April 15th, 2010 at 11:21
Poate tot din cauza somnului asta din care in loc sa ne trezim ne afundam si mai mult s-a ajuns la situatia de azi.
Am facut o simulare aplicata pe datele de la alegerile parlamentare din 2008, aplicand chestiile cu 300, o camera si mai nou 10% prag.
Un exemplu: sunt suficiente 1.713.487 voturi ca un partid sa aiba 51% in parlament.
Ce mai e de spus? Pai… “CURAT DEMOCRATIE!”
Dar ce importanta mai are democratia pentru niste oameni care dorm?
April 15th, 2010 at 11:25
@Atitudini: Din pacate asa este! Dar trebuie sa-i trezim cumva!
April 15th, 2010 at 12:15
@atitudini :bun venit in dictatura luminata ….
April 15th, 2010 at 12:17
@noname: El e de ceva vreme printre noi! Doar ca nu prea are timp sa comenteze….de inteles! Ma rasplateste cu ping-uri!
April 15th, 2010 at 14:13
Si comunistii au incercat sa imprime omului o “constiinta revolutionara”,cum o numeau ei,au dorit sa creeze “omul nou” si…patimile si trairile oenesti au fost (si raman) mai puternice.Inaltarea spirituala e mai grea,dovada ca de 2000 de ani,omul a evoluat foarte putin in planul constiintei,desi tehnologic a facut salturi uriase.
April 15th, 2010 at 14:20
@Ovidiu: Intr-o oarecare masura ai dreptate, dar daca nu facem curatenie in noi insine, cum sa cerem sau sa punem o schimbare de o asemenea anvergura? Trebuie sa dovedim ca si noi ne putem schimba!
April 15th, 2010 at 15:56
Nu gandesti tu rau…si nici nu scrii prostii…dar sa nu uitam ca “vorbele n-au valoare, faptele conteaza” (La Familia).
April 15th, 2010 at 16:00
@Dasca: Normal, ca faptele vorbesc de la sine! Dar trebuie sa incepem pe undeva si eu cred ca prima data ar trebui sa ne analizam pe noi insine si abia apoi sa privim mai departe. Nu poti sa faci o schimbare cu aceeasi oameni!
April 15th, 2010 at 16:08
Draga Alexandra,
Vad in randurile scrise de tine nemultumire combinata dorinte filozofice insa acest lucru este posibil doar in “Lumea ideilor”. Romania este ceea ce este pentru ca noi romanii suntem ceea ce suntem. Tu vorbesti de morala, e ceva foarte frumos, insa intr-o societate ca a noatra morala nu-si are locul. Politicienii sunt dupa si chipul si asemanarea poporului. Asa oameni, asa conducatori. N-ar trebui sa-i criticam pe cei ce ne conduc, ar trebui sa ne criticam pe noi pentru ceea ce suntem.
o sa termin ceva mai optimist spunand ca se poate schimba Romania in bine, totul depinde de fiecare dintre noi.
April 15th, 2010 at 16:12
@Daniel: Trebuie sa avem teluri inalte, poate asa obtinem macar jumatate..si tot e bine! Ma bucur ca ai incheiat optimist! Sunt eu suficient de pesimista pentru toti!
April 15th, 2010 at 16:14
Inteleg ce spui tu, dar traim intr-o perioada dificila in care oamenii isi formeaza cu greu principii de viata, adaptate la noua societate, dupa care sa se ghideze. Generatia noastra vom sti unde s-a gresit si vom putea sa ne educam copiii, daca pana atunci nu se va schimba directia…din nou. Noua ni se pare simplu pentru ca avem o educatie avansata insa cand ai stat de vorba ultima data cu muncitori care castiga 7-800 de lei pe luna sa vezi cat de greu le e sa lege un discurs cat de cat coerent…Ei au nevoie de stabilitate si apoi sa ii indrepti spre directia cea buna…Repet…nu gandesti rau…dar e nevoie de timp si continuitate in actiuni pe periada de zeci de ani…
April 15th, 2010 at 16:21
@Dasca: Crede-ma, stiu ce spui! Am stat de vorba cu muncitori, ai mei lucrand in constructii industriale, deci inteleg perfect la ce te referi! Si nu spun ca ceea ce vreau eu, sau ceea ce vrem cu totii se va materializa peste noapte, normal este nevoie de timp. Pasi mici, dar siguri!
April 15th, 2010 at 17:55
Telul e doar punctul final.
Daca telul e plasat la un an , doi distanta……e doar un fir de nisip in istoria Romaniei.
Telul acesta …pe durata de sute de ani e mai greu de perceput.
Acesta contine in linii generale…o platforma Romania….pe baza careia fiecare cetatean sa poate evolua pe fortele proprii….pana la cel nivel doreste sa si-l asume, fara sa fie conditionat financiar ba din contra sprijinit financiar sau sub alte forme de cei care si-au asumat conducerea!
IPercepem la acest moment clar, cu usurinta……ca urmeaza ca si copii nostrii sa “beneficieze” de acelasi tratament ca noi, poate mai bine pus la punct….mai greu de modificat.
Stim ca e asa cum este, stim ca suntem superficiali, ascunsi, speriati, nepregatiti si de multe ori, manipulati.
Stim si dorim o devenire.
Dar mai stim fiecare, ca orice modificare in comportament, atitudine, mentalitate, etc. se face cu multe framantari interioare care duc foarte departe persoana din zona de confort. Acele persoane insa se zbat de sute de ani ….tocmai ca sa ajunga in zona de confort.
Problema nostra nu e lipsa confortului, sau a inteligentei a cunoasterii si nicidecum a spiritualizarii.
Problema nostra e perceptia ca in zona de confort problemele dispar.
In realitate…….rezolvarea unei probleme ca problema financiara de exemplu, inseamna fonduri marite….insa implicit inseamna probleme mai multe…probleme de gestionare eficienta a fondurilor. Aparitia de noi probleme….da impresia ca problemele se inmultesc deci nu e zona de confort.
Zona de confort e zona in care esti antrenat sa rezolvi de mii de ori mai multe probleme decat azi. Si ca asta inseamna de fapt devenire……tocmai avantarea in rezolvarea problemelor care apar pe rand, nu fuga spre zona cunoscuta…..saracia si umilinta.
Cum poti lamuri un sarac……ca rezolvand probleme mai grele decat cele pe care le are….se antreneaza pentru viitor?
Cum poti lamuri un sarac sa aloce zilnic din timpul sau o ora pentru a se antrena sa gandesca, sa inteleaga, sa citeasca. Cum il poti lamuri ca a fost educat si la scoala si la lucru…….sa se obisnuiasca sa execute…….practic fara sa gandeasca si ce vede el in minte….sunt automatisme……nu sunt manifestari care il controleaza decat in masura in care le accepta?
Cum explicam celui care se teme de ziua de maine……ca de fapt teama e tocmai energia care il obliga cu putere sa faca planuri de viitor si el e invatat sa o consume pe lacrimi, ca asa se face?
Cum explicam celui iesit de pe bancile liceului…….ca tot ce a fost educat…..a fost cu scopul de a servi…..si ca ii vor trebui ceva ani buni pana se va autoaeduca……..sa functioneze fara sugestii care sa ii spun ce cand unde si cum sa faca……..adica sa faca ce vrea?
Cand afla ca vrea ceva…….cum ii explicam ca si poate ce vrea si ca toate esecurile prin care va trece dureroase sunt de fapt pasii necesari spre ceea ce vrea, asa se antreneaza?
In loc sa ne gandim cat de slabi sunt…..mai bine ne gandim la raspunsul acestor intrebari………care sunt adevaratele intrebari ale celor care duc greul.
Cei care mor in canale ne arata noua tuturor………cat ne pasa……!
Ca suntem saraci, bogati, medii….orice……..facem planuri, pentru noi toti….pentru el……cine face planuri care sa il ridice in dreptul nostru?
Raspunsul pe care l-am tot auzit a fost…pai daca ne mere bine si lor le mere bine.
Nu stiu de ce……cred ca daca iubire nu e……ei tot in canal raman…oricat de bine ne-ar merge noua!
La nivelul iubirii de semeni…da avem nevoie de evolutie spirituala.
La nivelul respectului fata de semeni.
La nivelul milei fata de semeni.
La nivelul comunicarii din si pentru iubire.
Practic la nivel personal. Pana nu iubim fericirea celuilalt la fel de mult ca a noastra……spiritual suntem tot aici.
April 15th, 2010 at 18:10
@Catalin: Frumos comentariu! Multumesc..
April 15th, 2010 at 23:36
Si concret, cum vedeti sa faceti acest lucru. Cum trezesti oamenii din somnul lor indus pe toate caile de fortele “rele” ? Aveti un plan sau raman tot doar niste idei frumoase, cuvinte mari si ne complacem in aceasta situatie? Are cineva un plan? Daca da, ne apucam de treaba. Sa ma anuntati dak nu raman doar vorbe !
April 16th, 2010 at 10:37
[...] merg la clasicii Dispecer, Vania, Consiulul Blogosferei, Blogu’ lu’ Cel Mare (care pare încântată de jucăria numită “ping”), Gabriela, Codex Politicus (care [...]
April 16th, 2010 at 10:41
[...] buni, care ati votat pentru ca Elena Basescu sa fie europarlamentar, intelegeti acum ce ati [...]
April 16th, 2010 at 11:48
Toate cuvintele de mai sus se pot traduce probabil printr-o sfasiere interioara pe care ti-ai insusit-o ca un ecou al dorintei de “schimbare la fata a Romaniei”, dar in sens profund, spiritual.
Daca apelul tau la maturizarea spiritului e indreptat catre elite sau catre elitele in formare, atunci are sanse sa isi gaseasca ecou pentru ca acestea isi vor aduce aportul propriu la un astfel de proces si nu numai.
Primul lucru pe care cred ca ar trebui sa il faca e sa scoata la lumina creatiile culturale romanesti ale predecesorilor lor care nu s-au bucurat de vizibilitate din motive cunoscute: au scris intr-o limba care nu era si nici nu este de circulatie internationala si s-au nascut in mijlocul unei “civilizatii barbare”. Sa stii ca personalitati ale elitelor noastre din perioada interbelica si de dupa ii egalau si uneori intreceau pe teoreticienii straini care acum apar in cursurile universitare ca parinti ai domeniilor in care s-au afirmat, nu te face doar sa capeti mai multa stima pentru trecutul nostru, ci te face sa crezi ca “si tu poti, ca si aici se poate”, doar ca de aici nu te vede si nu te aude nimeni (de Arnold Toynbee sau Fernand Braudel se stie in afara tarii dar de Lucian Blaga sau Tudor Vianu nu cred ca au auzit multi straini).
M-am distantat cumva de abordarea ta pesimista in ceea ce priveste cultura noastra minora si asta pentru ca e posibil ca drumul pe care trebuie sa-l urmam pentru a evolua spiritual e mai aproape de noi decat credem. Sa ne recunoastem oamenii de stiinta, creatorii veritabili de arta, persoanele competente, sa ii respectam si pretuim! Sa ne pretuim cultura, atat de minora cum s-a spus ca este si sa o imbogatim!
De ce? Pentru ca nu de cultura ori potential cultural ducem lipsa ci de civilizatie. Revolutia spirituala a Romaniei a inceput deja din secolul al XIX-lea. Noi trebuie sa o continuam pe aceasta si sa incepem o alta revolutie, cea CIVILIZATOARE.
April 16th, 2010 at 11:57
Frumoase ganduri…dar oare cineva le ia in seama?Iubirea de neam si patrie inseamna Cultura…dar din pacate Cultura a ramas abandonata in cutia Pandorei a societatii…
April 16th, 2010 at 11:58
@Mihaela: Tu ai fost unul dintre cei care le-a luat in seama! Ca tine au mai fost multi altii..si tot asa! Pasi mici, dar siguri!
April 16th, 2010 at 12:00
@Mihaela: Multumesc pentru comentariu, mi-a facut placere sa-l citesc si sa-ti aflu opinia. Pe care ti-o respect si in parte ti-o si impartasesc!
April 16th, 2010 at 12:02
@Yaco: Planul exista, scopul e fixat, primii pasi deja s-au facut! Nu ne limitam la vorbe…
April 16th, 2010 at 12:50
am citit printre randuri comentariile voastre.parerea mea umila e ca orice schimbare de o asemenea anvergura necesita o societate pregatita sa accepte sacrificiile supuse de schimbarea mentionata….avem nevoie de o mentalitate mai deschisa si mai universala….. din pacate ideea cu suntem un neam care venim de……dupa parerea mea e pur conservatoare , si ar trebui sa incetam sa ne alimentam cu gloriile apuse si sa fim autocritici , dar nu numai cu vorbele.la noi se practica ´´sa moara capra vecinului ´´ , si ´´´daca ala are , ce eu sa nu am?´´.cred ca in ultimii ani s-a produs o deculturizare in masa , o campanie de ´´hai sa fim toleranti´´ inaugurata prin manelizarea posturilor de televiziune si a aprecierii oamenilor frumosi in defavoarea celor culti.e oarecum de inteles sa le insuflam viitoarelor generatii valori bazate pe spiritul de turma , si pana la urma idei bazice de supravietuire in imensa jungla in care s-a transformat romania.ne oprim la bariera aparentelor , a materialismului , ale spagii din fasa , si lista ar putea continua.cine am fost in trecut o stim numai noi , romanii , cine suntem o stiu numai strainii(suntem corupti , prostituate , hoti si lista din nou ar putea continua).imi pare rau , imi pare sincer rau , ca pentru a putea evolua trebuie sa parasim romania……..omul face locul , iar la noi sunt carciumele pline de barbati , biserici pline de femei batute dar bine imbracate si machiate , si canalele pline de copiii strazii.traiasca spaga pentru oficiera ceremoniilor religioase , traiasca gigi becali , si genii care se sting de foame!
April 16th, 2010 at 12:52
@Ralu: Interesanta completare! Mi-a placut!
April 16th, 2010 at 14:45
sper sa imi treceti cu vederea gresellile gramaticale, dar procesul meu digestiv dupa un festin carbohidratic made by macdonalds a determinat ca .partea creierului meu responsabila cu ortografia si acordurile era adormita, imi cer scuze
April 16th, 2010 at 14:48
@Ralu: Te iertam, nu-ti face probleme! Nu mi-am permis sa fac corecturi pentru puteai sa crezi ca ti-am cenzurat comentariul…
April 16th, 2010 at 21:02
[...] also: Ada, Andi, Baiatul, Cel Mare, Centru-Stanga, About food, Consiliul, Caius, Cristian, Dan [...]
April 16th, 2010 at 21:58
[...] 2010 Filed under: Romania | Tags: Romania | See also: About food, Ada, Alex, Ana, Andi, Baiatul, Cel Mare, Caius, Cristian, [...]
April 17th, 2010 at 01:48
foarte frumos articol si initiativa, multumesc mult Alexandra cel Mare, dar haideti sa trecem la treaba ca daca nu din revolutie se transforma in filozofie.
April 17th, 2010 at 03:08
Gindul genereaza dorinta,dorinta genereaza fapta,fapta genereaza obiceiul,obiceiul genereaza destinul.Cu cit gindurile sint mai divine , cu atit destinul e mai luminos.Toate gindurile rele se datoreaza lipsei de Dumnezeu in minte.Daca mintea noastra este plina de Dumnezeu atunci faptele noastre sint bune.Daca toti oamenii planetei s-ar ruga macar de trei ori pe zi atunci transformarile la nivelul constiintei ar deveni vizibile pentru fiecare dintre noi.Gindurile , invizibile in mod normal , vor deveni vizibile.Constiinta umana este asemeni unei luminari.Poate fi aprinsa si poate aprinde , la rindul ei , mai multe constiinte.Gindurile divine luminoase sint flacara constiintei.Eu cred ca in viitor , romanii eliberati de influenta nefasta a constiintelor lipsite de Dumnezeu infiltrate in structurile de conducere ale Romaniei ,calauziti de oameni cu mintea luminoasa, vor deveni un model de moralitate , fapte bune si inventivitate pentru intreaga omenire care va mai ramine atunci .Cind spun acestea ma bazez pe viziunile unor oameni plini de credinta in Dumnezeu , asupra viitorului Romaniei si al romanilor.Ginditi-va cum vreti sa arate Romania si cum vreti sa se comporte romanii.Regula de aur este : ginditi , doriti si faceti celorlalti ceea ce vreti sa se gindeasca , sa se doreasca si sa vi se faca voua .Rugati-va pentru aceasta in fiecare clipa.Doriti-va asta mereu…faceti fapte in conformitate cu aceasta linie de actiune altruista tot timpul si va veni timpul cind obiceiurile noi si sanatoase din punct de vedere moral vor schimba destinul Romaniei.Dar cu o floare nu va veni primavara moralitatii peste Romania.Deocamdata sintem in iarna moralitatii .Altruismul ,iubirea semenilor inseamna caldura sufleteasca pe cind egoismul inseamna glaciatiune iar asta inseamna impietrire fata de durerea semenilor nostri .Trebuie sa dorim binele celorlalti .Toti trebuie sa procedam la fel si in mod constant .Dumnezeu le rezolva in timp pe toate .Nihil sine Deo .EL ne da ginduri bune mereu dar depinde de noi sa le bagam in mintea noastra si a celorlalti.Noroiul in care se scalda acum Romania se datoreaza egoismului care a invadat in mod excesiv gindirea romanilor , mai ales a celor din structurile de conducere. A avea oricit de mult, furind .Giulgiul nu are buzunare.Dar toate incep sa capete un inteles dupa o privire mai profunda in istorie .Toate societatile care au devenit lipsite de moralitate au disparut .La fel va fi si in viitor .Goana dupa averi si placeri va ucide spiritul .Religiile care isi pierd sursa spirituala care este Dumnezeu ,devin simple ritualuri lipsite de forta initiala ,degradindu-se in asemenea hal ca nici nu se mai stie ce au fost la origini .Tot ce se naste ,traieste o vreme si apoi moare .Toate lucrurile ,dorintele si ideile materiale sint trecatoare .Tot ce se incarneaza in trup este supus pieirii ,spunea odata Gautama Sakiamuni .Si popoarele se nasc ,traiesc si mor .Imperiile la fel .Durata vietii lor este determinata de izvorul de energie Divina care le anima .Suferintele prin care trece acum Romania si care se vor acutiza mai tirziu sint si vor fi purificatoare pentru natia romana ,precum minereul de fier prelucrat in furnal pentru a scoate otelul cel mai pur si care va reflecta perfect Vointa Divina .Pentru ca Dumnezeu ne vrea binele .Numai ca noi ii intoarcem spatele si ne gindim doar la noi si la averile noastre trecatoare .Aviz in special politicienilor ,de la putere si din opozitie .De ce?Pentru ca noi copiem exemplul lor .Pentru ca ei sint capul natiunii .E o vorba batrineasca : unde nu e cap ,e vai de picioare .Vai de trupul Romaniei din cauza capului care nu stie sa conduca pe drumul bun .Acum Romania a ratacit cararea si sufera mergind prin spini si maracini , cu traista goala ,prin negura deasa ,cu lupii pindind si urlind ,doar ,doar or mai rupe ceva din trupul slab si flamind .Romania este o tara latina inconjurata de o mare de slavi.Cum credeti ca au rezistat romanii pe aceste meleaguri , necuceriti de nici un imperiu ? Ce forta a salasuit in romani de-a lungul vremurilor si care a electrizat si a unit vointa lor ,in momentele cruciale ale istoriei ? Credinta in Dumnezeu .Cu o mina pe plug ,cu cealalta pe sabie si cu credinta in Dumnezeu .Asa au fost inaintasii nostri . Si noi sintem urmasii lor .Se va vedea in viitor .Tot fructul cade din pom la vremea coacerii lui .Deocamdata Romania nu e coapta .Ce se naste din pisici , soareci maninca .Romanii nu au fost niciodata o natie bogata .Romanii nu au alergat niciodata dupa teritoriile vecinilor precum marile imperii de la vest , est si nord si ale caror ramasite sint tari bogate , bogate prin jaf ,furt ,crime si munca sclavilor de orice culoare .Dar roata istoriei este rotunda si se invirte mereu .Invadatorii vor fi invadati ,hotii vor fi furati .Citeva exemple :legiunile de “daci” au invadat Italia si o praduiesc economic cum ne-au pradat si ei acum 2000 ani , bastinasii sud americani au invadat Spania si procedeaza si ei la fel.Si sintem la inceputul globalizarii .Presupun ca pina si Anglia va fi supusa viitorului imperiu oriental si care va aduce jumatate de omenire in stare de sclavie .Stiu ,oameni nu cred in profetii dar le indeplinesc .Vreti sa fiti bogati precum Bill Gates ?Nu sint bani pentru toti si oricum isi vor pierde compet valoarea in adevarata criza mondiala care va urma crizei energetice .Vreti elicoptere si avioane particulare ,masini luxoase? In curind petrolul ieftin se va termina si marile forte ale lumii se vor bate ca disperatii pentru ultimele portii din castronul cu petrol .Un anonim arab :”tatal meu conducea o camila ,eu conduc o masina ,fiul meu piloteaza un avion ,fiul lui va conduce o camila” .Va doriti mincaruri sofisticate ?Nu peste mult timp vom fi asa de multi incit ,dupa ce vom devora resursele alimentare ,ne vom minca reciproc cu o asa savoare , incit orice canibal respectabil din prezent va deveni invidios .Sanatate nu doriti?Uite pandemia , nu e pandemia …OMS ne amageste din dorinta de profit a companiilor farmaceutice dar stiti voi ,glumim cu vine lupul , vine lupul ,dar daca lupul o sa vina cu adevarat atunci cind noi nu mai credem in el ?Foamete ,boli si razboaie .Asta ne asteapta ,din punct de vedere material ,pentru ca ce am semanat ,asta culegem .Am semanat prea multi oameni.Un scurt banc:” Se intilneste planeta Terra cu o o planeta vecina .Ce ai soro ca arati foarte rau la fata? zice vecina catre Terra ….ei ce sa am ,mi-au iesit prea multi homo sapiens pe piele…nu-i nimic zice vecina , si eu am avut si mi-au trecut…;)…”Si dinozaurii se credeau stapinii planetei….Din punct de vedere emotional ,in viitor din cauza lipsurilor materiale ,ura,egoismul si invidia vor fi predominante .”Sa moara capra vecinului dar si vecinul odata cu ea “.Numai mortii apreciaza viata la justa ei valoare , bolnavi apreciaza sanatatea la justa ei valoare ,saracii apreciaza banii la justa lor valoare ,prizonierii apreciaza libertatea la justa ei valoare .orbii apreciaza vederea la justa ei valoare .Goana dupa avere pe acest pamint ,este goana dupa vint .Daca nu ma credeti ,va rog sa va plimbati printr-un cimitir . Si in toata nebunia si ceata din viitor ,care credeti ca va fi punctul de sprijin in atitudinea voastra mentala de supravietuitori? DUMNEZEU .Pentru ca EL ne arata CALEA .Cu EL in frunte vom supravietui .La propriu si la figurat .Pentru ca Dumnezeu Tatal este in frunte si prin El vedem lucrurile pe care majoritatea nu le vad .Cine are minte de inteles ,va intelege .Pentru ca asta sintem noi romanii .Niste supravietuitori ai istoriei la rascruce de imperii .Asta am fost ,asta vom fi .
April 17th, 2010 at 10:42
[...] La ultimul colţ de stradă [...]
April 17th, 2010 at 17:37
[...] See also: About food, Alex Mazilu – Blog foto zilnic, Ana, Gabriela Savitsky, Baiatul, Consiliul, Manuel, Vania, Centru-Stanga, Cel Mare [...]
April 17th, 2010 at 19:52
Un binecunoscut sociolog, Serge Moscovici, formula în mod expresiv această tendinţă a ignorării realităţii: “Istoria este nemiloasă cu oamenii. Mai întâi îi leagă la ochi.” Iar celor mai mulţi le place jocul! Întunericul este cel mai bun mediu în care să ne ascundem defectele! Lumina nu a fost, nu este şi nu va fi niciodată la modă!
April 17th, 2010 at 19:56
S-a vorbit în ultimul timp mult de educaţie şi de “tâmpiţii” pe care aceasta îi produce, însă doar tangenţial despre valori, ca aspecte fundamentale ale educaţiei. Nici un sistem educativ nu formează subiecţi educaţi pentru lumea prezentă şi, cu atât mai puţin pentru lumea trecută, ci, întotdeauna pentru lumea viitoare. Însă, pentru ca aceasta să fie modelată trebuie să fie înţeleasă de oameni, nu de roboţi.
Se pare însă că există şi excepţii…Conform studiilor de “înaltă ţinută profesională”, noi avem nevoie doar de oameni ai muncii. Nu de gânditori. De tinichigii, nu de filosofi. De cizmari, nu de cercetători. După cât se pare, creierul nu mai constituie un “obiect” necesar vieţii. Chiar aşa, de ce să îl mai păstrăm? Poate îl lăsăm la garderobă! Unii deja au renunţat la el…
De asta suntem asa de interesanti…
April 18th, 2010 at 20:00
[...] See also: Ada, Alex Mazilu – Blog foto zilnic, Alina Gorghiu, Ana, Andi, Baiatul, Centru-Stanga, Caius, Consiliul, Cristian, Dan P, Dramo, Vania, Nea Costache, LinkPing, Natasa, ISU, Gabitzu, Mirela, Lilick, Manuel, Supravietuitor, Teo, Sebra, Sibilla, Simion, Geanina, Cel Mare [...]
April 18th, 2010 at 20:08
@Valy: Ai dreptate! Multi risca sa se rezume doar la filozofie, pentru ca, trebuie sa recunoastem, este mult mai comod. Eu nu vreau asta! Si incerc sa transform dorinta mea si, din cate vad, a multora, in realitate! Trebuie sa pastram legatura, singura nu am cum sa reusesc, dar impreuna, garantat ne va fi mai usor!
April 18th, 2010 at 20:12
@Tarsec: Multumesc pentru comentariu! Foarte cuprinzator! totusi, credinta este optiunea fiecaruia, nu putem trai doar cu ea. Mai trebuie sa si renuntam la comoditate si sa punem mana, sa ne implicam si sa luam atitudine, asta daca intradevar dorim o schimbare!
April 18th, 2010 at 20:17
@Florentin: Da, tindem sa vedem mai mult aspectele negative. Se aplica si in cazul Romaniei! Si educatia este un subiect foarte delicat, pentru ca, din punctul meu de vedere, de acolo porneste totul. Am lansat chiar si o dezbatere pe tema asta, dar sunt prea putin care sa vina cu solutii/propuneri concrete. Ne plangem, ne plangem foarte mult, iar cand vine vorba sa facem ceva concret, dam inapoi!
April 18th, 2010 at 20:48
Poltroneria, e adânc înrădăcinată în venele acestei naţii…Să nu uităm NoBDay!
April 18th, 2010 at 20:51
@Dispecer: Corect! Nu uitam, cum sa uitam?!
April 19th, 2010 at 10:57
[...] de theodora0303 pe aprilie 19, 2010 Domnul Crin Antonescu, presedintele PNL, nu crede ca in PD-L se pot intampla lucruri atat de importante pe care Traian Basescu sa nu le [...]
April 20th, 2010 at 08:20
O altfel de politica, Nihil sine DEo
http://blogu.lu/celmare/index.php/2010/04/15/primul-pas-transformare-spirituala/
April 25th, 2010 at 07:52
@tarsec …..de-aia nu ne schimbam niciodata….. dogmatismul e primul pas catre o involutie sigura si rapida.uitari-va la arabi si la toate tarile dogmatice…saraci si cu duhul……. dor o intrebare si cu tot respectul : ashteptati vreun miracol sa se schimbe romania? probabil noi mergem pe principiul :fericit acela care nu mai are nici sperante, nici pretentii?
November 26th, 2010 at 19:24
good post thank you for that…
December 17th, 2010 at 00:14
[...] Crin Antonescu, presedintele PNL, nu crede ca in PD-L se pot intampla lucruri atat de importante pe care Traian Basescu sa nu le [...]
December 17th, 2010 at 00:26
[...] buni, care ati votat pentru ca Elena Basescu sa fie europarlamentar, intelegeti acum ce ati [...]
September 9th, 2011 at 22:22
… Blogu.lu…
[...] Read More here: blogu.lu/celmare/index.php/2010/04/15/primul-pas-transformare-spirituala [...]…